dinsdag 27 februari 2024

Nelson tekent partnership met Cruyff Foundation

In het jaar waarin het 75 jarige jubileum van Nelson wordt gevierd is tevens ook het partnership met de Cruyff Foundation getekend. Een mooier moment was er niet; als succesvol retailer en familiebedrijf is het een prachtige samenwerking die wordt aangegaan.

‘Als familiebedrijf zorgen we graag voor elkaar. Juist ook voor diegene die dit zo hard nodig hebben en dat zelf nog niet altijd kunnen. 60% van de kinderen met een verstandelijke handicap sport niet wekelijks. Bij kinderen met een lichamelijke beperking is dat percentage minder dan 70%. Maar alle kinderen verdienen het om plezier te hebben en het beste uit zichzelf te kunnen halen door sport’, aldus Hannelie van Zoelen, CCO Nelson Schoenen.

De samenwerking betreft een mooie jaarlijkse donatie en extra aandacht voor de foundation door deel te nemen aan diverse initiatieven zoals de 14K run. Maar ook zullen de 1400 medewerkers actief betrokken worden bij de samenwerking.

Over de Foundation

De Cruyff Foundation steunt en ontwikkelt wereldwijd impactvolle sport- en spelprojecten. Hierbij focussen zij zich op kinderen en jongeren voor wie sport niet vanzelfsprekend is. Dit doen ze met sportprojecten voor kinderen met een handicap, door het inrichten van de sportieve buitenruimte in aandachtsgebieden en middels onze maatschappelijke sportprogramma’s. Hiermee creëren zee ruimte.

Ruimte waar kinderen zich kunnen ontwikkelen, ruimte om vrienden te maken én ruimte waar zij hun fysieke en mentale gezondheid kunnen verbeteren. Ruimte om het beste uit zichzelf te halen.

De Cruyff Foundation voert projecten uit in meer dan 20 landen. Wereldwijd zijn er bijna 300 Cruyff Courts, meer dan 650 Schoolpleinen14 en bijna 600 actieve Cruyff Foundation Coaches. Elke week helpen ze duizenden kinderen over de hele wereld zich te ontwikkelen door actief te zijn.

Over Nelson Schoenen

Met ruim 110 Nelson winkels en de succesvolle online webshop nelson.nl is Nelson Schoenen één van de grootste schoenenretailers van Nederland. Binnen de brede collectie voor dames, heren en kinderen slaagt de klant bij Nelson zowel voor populaire merken als voor een aantrekkelijke private label collectie volgens de actuele trends. In de 14 Nelson premium stores gevestigd op belangrijke A-locaties in de grote steden in Nederland, wordt de collectie aangevuld met hoog segment fashion merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss en Steve Madden. Dankzij de duidelijke omnichannel-strategie gericht op beleving, service en innovatie staat de klant overal centraal, waar je Nelson ook tegenkomt. Naast de eigen verkoopkanalen biedt Nelson een deel van de collectie ook aan via online warenhuizen als Wehkamp, Bol.com, Kleertjes.com en Zalando. In 2024 viert Nelson haar 75 jarige jubileum als succesvol Nederlands familiebedrijf in de retail.