

Inloggen
Favorieten
Winkelmand
0Wie kent ze niet? De foam-clogs die vooral begin jaren 2000 extreem populair waren. Het merk zit nu in een tweede een stroom versnelling. Deze populariteitsgolf is mede in gang gezet door de aandacht die het merk krijgt via social media en natuurlijk in Hollywood. Waar de celebrities ze dragen volgt de menigte en komen we nu in een ugly shoes-tijdperk. Een terugblik op Crocs’ eigen campagne: “Ugly can be beautiful” die zij in 2005 in het leven riepen.
Dit Amerikaanse merk werd in 2002 opgericht met als doel: makkelijke en comfortabele schoenen maken. Het merk was direct een succes. De pilot productie was binnen no-time uitverkocht en dat smaakte natuurlijk naar meer. Vrij snel na hun doorbraak in de schoenenbranche kochten zij de fabriek en rechten voor het foam, CrosLite, wat als bouwstof voor hun schoen gebruikt worden. Zo werd de concurrentie direct een stapje terug gezet. Het foam vormt zich namelijk om de voet van de drager waardoor je altijd van de ergonomische pasvorm kunt genieten. Dit maakt de schoenen groot favoriet bij zorgpersoneel die lange dagen maken met veel beweging en lopen. En dan zijn goede schoenen van groot belang. Tijdens de Coronapandemie zag Crocs het belang van goed schoeisel tijdens het werk ook in en doneerde 100.000 schoenen aan ziekenhuizen en zorgpersoneel.
Duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid
Bovendien zet Crocs zich in voor verschillende uiteenlopende projecten, zoals duurzaamheid en verantwoordelijkheid. Sinds 2021 worden de schoenen van Crocs volledig vegan geproduceerd en hebben zij zelfs PETA’s Libby Award gewonnen. Hiermee is de ecologische voetafdruk van Crocs nog kleiner geworden dan deze al was. En dit wordt uitgebreid door bio-based materiaal te gaan gebruiken voor het CrosLite-EVAfoam. Ook sociale projecten passeren de revue, gelijkheid voor vrouwen en LGBTQ+ emancipatie om er maar een paar te noemen.
De ugly is beautiful trend is bij Nelson ook begonnen. Onze collectie van Crocs staat in het teken van comfort en stijl. Comfort op het werk of in je vrije tijd, met een paar Crocs aan je voeten maakt het niet uit waar je bent. Dankzij de social media kanalen zijn de Crocs de laatste jaren in een tweede stroomversnelling gekomen en worden zij door de grootste sterren geshowd. En ja, ook op de rode loper zijn ze al gedragen door bijvoorbeeld Justin Bieber.
Bij Nelson kun je natuurlijk terecht voor de classics. Met een variatie van kleuren zit er zeker ook voor jou een favoriet bij. Ga je voor opvallend fuchsia of veilig zwart, aan jouw de keuze. Wil jij naast ongekend comfort ook je outfit naar nieuwe hoogtes liften dan hebben wij het stijlvolle platform model. Platforms zien we onder boots, sneakers en sandalen en ook de Crocs kunnen we in dit rijtje niet vergeten. Hierdoor sluit het platform-model goed aan bij zowel de chunky trend als de platform trend. Door het dempende CrosLite-foam ervaar jij bovendien de hele dag ongekend comfort.
Laden..
Nelson Schoenen maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om haar website goed te kunnen laten functioneren en om te analyseren hoe deze wordt gebruikt. Met het accepteren van de voorwaarden wordt er tevens gebruik gemaakt van cookies voor advertentiedoeleinden. Dit maakt het mogelijk om advertenties van Nelson Schoenen, die elders getoond worden, voor jou relevanter te maken. Je kunt de cookies voor advertentiedoeleinden indien gewenst weigeren. Meer weten? Lees dan verder op onze cookiespagina. Hier kun je jouw voorkeur ook op een later moment nog wijzigen.